Implementeer deze 7 marketingtips om de online verkoop van je autobedrijf te boosten

Je hebt een autobedrijf met de ambitie om te groeien. Je zet al een aantal jaren in op het verbeteren van je online zichtbaarheid, omdat je weet dat mensen zich tegenwoordig vooral online oriënteren in hun zoektocht naar een nieuwe auto.

Deze zoektrend heeft vooral betrekking op millennials. De generatie die is opgegroeid met het internet en zich op de automatische piloot navigeert door de populairste zoekmachines en Social Media.

Om te groeien als autobedrijf is het daarom belangrijk dat je wordt opgemerkt door je doelgroep, die zich tegenwoordig in groten getale online bevindt.

In deze blog delen we 9 marketingtips die jouw autobedrijf helpen om (potentiële) klanten aan te trekken.

Tip 1: Maak je website mobielvriendelijk

Een overtuigende website is het vertrekpunt van je autobedrijf op het internet. Hier krijgen potentiële klanten een eerste impressie van je bedrijf nog voordat ze überhaupt contact met je hebben opgenomen. Je website is een belangrijke factor die bepaalt of geïnteresseerden wel of geen contact met je opnemen.

Bovendien surft tegenwoordig zo’n 93% van de potentiële kopers via hun mobiel op het web. Dit betekent dat de kwaliteit van je website ook op een mobiel device optimaal moet zijn.

Tip 2: Deel waardevolle content

Een van de beste manieren om klanten aan te trekken is door waardevolle content te delen. Denk hierbij aan relevante blogs en FAQ’s waarmee de vragen en problemen van je potentiële koper worden beantwoord. 

Op het moment dat je voortdurend waardevolle informatie geeft aan je doelgroep, is het vaak een kwestie van tijd voordat iemand je hulp inschakelt.

Daarnaast hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden betreft de content, aangezien er legio voorbeelden online staan. Probeer overigens wel zo origineel mogelijk voor de dag te komen. Sla de juiste toon aan en show je doelgroep de uniekheid van je bedrijf.

Maak het eenvoudig voor geïnteresseerden om je content te delen op social media.  Hierdoor verhoog je je naamsbekendheid bij je doelgroep. Bovendien vergroot het automatisch de kans op verkopen.

Tip 3: Maak je content deelbaar

Maak het eenvoudig voor geïnteresseerden om je content te delen op social media.  Hierdoor verhoog je je naamsbekendheid bij je doelgroep. Bovendien vergroot het automatisch de kans op verkopen.

Tip 4: Aanbevelingen stralen vertrouwen uit

Aanbevelingen vanuit je klantenkring zijn super waardevol. Degene die jouw autobedrijf aanbeveelt, laat als het ware aan de buitenwereld zien dat jij met je bedrijf kwaliteit levert. Dit betekent dat een potentiële klant eerder geneigd is om met jou in zee te gaan, omdat je betrouwbaar overkomt.

Tip 5: Lanceer Pay-Per-Click (PPC) Campagnes

Pay-per-click campagnes zorgen ervoor dat je op korte termijn meer offerteaanvragen krijgt, mits goed ingesteld uiteraard. Daarnaast zie je dat betaalde campagnes op Facebook, Linkedin, Twitter het verkeer naar je website een stimulans geven, waardoor potentiële klanten online in contact komen met je bedrijf. 

Het medium dat je het beste kunt inzetten is afhankelijk van je doelstellingen, je brand en de doelgroep die je wilt aanspreken.

Tip 7: Gebruik kwalitatief hoogwaardige foto’s

Uit onderzoek is gebleken dat ‘alleen tekst’ veel minder effectief is dan een combinatie van visuele en geschreven content. Gebruik daarom kwalitatief goede foto’s om de aandacht van je potentiële klant te grijpen. Door de juiste kleuren, lichteffecten en details in te zetten.

Dit waren dé 7 marketingtips die je helpen om de verkoop van je autobedrijf te boosten.

Mocht je meer tips en strategieën willen, bekijk dan hier onze blog waarin we het meest actuele nieuws op het gebied van marketing voor autobedrijven met je delen. 

Geef een reactie