Hoe je als autobedrijf het verschil maakt op Facebook [5 essentiële inzichten]

De autowereld is een ontzettend competitieve markt. Dit betekent dat je als autobedrijf continu moet innoveren om jezelf te onderscheiden. Maar hoe steek je nou je kop boven het maaiveld uit wanneer iedereen sterke marketingstrategieën toepast?

De autowereld is een ontzettend competitieve markt. Dit betekent dat je als autobedrijf continu moet innoveren om jezelf te onderscheiden. Maar hoe steek je nou je kop boven het maaiveld uit wanneer iedereen sterke marketingstrategieën toepast?

Autobedrijven in Nederland gebruiken verschillende marketingmethodes om resultaten te behalen, maar in deze blog zoomen we in op één onmisbaar medium: Facebook Marketing. Lees snel verder en ontdek hoe je Facebook Marketing kunt gebruiken om als autobedrijf de concurrentie met lege handen achter te laten. Het links laten liggen is GEEN optie!

Als jij als autoverkoper de kracht van Facebook Marketing weet toe te passen, dan heb je al het noodzakelijke in handen om verkeer naar je website te pompen. Dit resulteert uiteindelijk in meer klanten, meer omzet, meer ambassadeurs...

Betaalde Facebookadvertenties inzetten

Het inzetten van Facebook Ads als autobedrijf biedt verschillende voordelen. Denk aan het verhogen van je naamsbekendheid, het opbouwen van een klantenbestand, maar ook het direct vermarkten van diensten en/of producten. Daarnaast kan je zelfs super specifiek je doelgroep bereiken die baat heeft bij jouw auto’s.

Facebook past namelijk een algoritme toe waardoor je precies in contact komt met de mensen die dezelfde interesse hebben, passend zoekgedrag vertonen of al eerder een soortgelijke aankoop hebben gedaan.

Facebook Live

Er komen voortdurend nieuwe manieren om je autobedrijf te promoten. Een van de nieuwste ontwikkelingen is Facebook Live. Hiermee kun je op een persoonlijke manier het vertrouwen winnen van je volgers met een live video. Daarnaast helpt het aanzienlijk goed om de zichtbaarheid op social media te verhogen.

Consistentie is Key!

Werk elke dag aan je Facebook Business Pagina. Het is belangrijk om je online aanwezigheid op orde te hebben. Als de bezoekers van je pagina zien dat je regelmatig iets deelt en dat je informatie actueel is, wekt dat vertrouwen op. Als de informatie ook nog eens relevant is, dan scoor je al helemaal punten. Lees hier voor de beste tips over content marketing

Tot de verbeelding spreken

Het is belangrijk om je volgers direct een professionele impressie te geven van je autobedrijf. Met een fantastische cover- en profielfoto gaat dat zeker lukken. Je spreekt direct tot de verbeelding van je (potentiële) klanten en je valt ongetwijfeld op in het ietwat saaie social media landschap. Gebruik haarscherpe foto’s met een ander karakter dan datgene wat gebruikelijk is in de autowereld. Je wilt toch de aandacht grijpen

Een geoptimaliseerde Facebookpagina.

De eerste indruk op social media moet goed zijn. Zorg er daarom altijd voor dat de Facebookpagina geoptimaliseerd is. Dit begint al bij het tonen van de openingstijden, een duidelijke omschrijving van je bedrijf (werkzaamheden) en professionele afbeeldingen. Je krijgt tenslotte maar één kans voor een goede eerste indruk

Een Duidelijke Call-to-Action (CTA)

Nadat je jouw doelgroep emotioneel hebt getriggerd met een indrukwekkende post, is het belangrijk dat ze vervolgstappen ondernemen. Daarom is het noodzakelijk om de juiste Call-to-Action (CTA) op je Facebookpagina te hebben. Dit kan een oproep tot bellen zijn, het aanmelden voor een nieuwsbrief, het inplannen van een afspraak, noem het maar op.

Kort samengevat: Facebook is een waardevolle toevoeging op je online marketingstrategie. Zeker om op te vallen en meer bekendheid te creëren voor je autobedrijf bij potentiële klanten, is dit medium onmisbaar.

Welke actie ga jij ondernemen op Facebook om de concurrentie te verslaan?