De 6 marketing tactieken om meer auto’s te verkopen met digitale marketing

Steeds meer autobedrijven zetten digitale marketing in om de verkoop van auto’s te stimuleren. Deze toenemende concurrentie heeft uiteraard gevolgen. Het betekent onder andere dat het een hele uitdaging wordt om met de klassieke marketingmethodes meer auto’s te verkopen. Die past iedereen toe, dus om op te vallen moet je het toch echt anders aanpakken.

Ben jij er klaar voor om verder te groeien als bedrijf en ook online resultaten te boeken? Lees dan vooral verder, want in deze blog ontdek je waar je anno 2020 als autobedrijf op moet letten om online topprestaties te leveren

6 waardevolle (online)marketing tactieken om meer auto’s te verkopen als ambitieuze autodealer.

Persoonlijk contact onderhouden met (potentiële) klanten

Bouw niet alleen offline, maar ook online een relatie op met je (potentiële) klanten. Dit klinkt misschien cliché, maar veel autobedrijven gaan hier toch echt de fout in. Ze zien hun klanten als leads, prospects of doelgroep, maar niet als authentieke personen met specifieke behoeften.

Geef klanten en geïnteresseerden je volledige aandacht en stel rake vragen om alle behoeftes te identificeren. Zo kun jij precies datgene aanbieden waar zij naar opzoek zijn. Uiteindelijk resulteert dit in trouwe kopers die loyaal zijn aan jouw organisatie.

Content op de website 

De meeste autokopers oriënteren zich goed voordat ze overgaan op een online aankoop. Zorg er daarom altijd voor dat de content op je website relevant is en up-to-date blijft. Dit geeft vertrouwen en zorgt daarnaast voor een autoriteit status.

Stimuleer je verkoop met E-mailmarketing 

De meest succesvolle (auto)bedrijven weten precies hoe ze e-mailmarketing moeten inzetten om online te verkopen. Het is belangrijk om je klantenbestand voortdurend iets te geven in de vorm van giveaways, waardevolle informatie of ludieke promotionele acties (no-brainers).

Het enige waar het om draait is dat jij als autodealer waarde toevoegt aan het leven van je klanten. Hoe je dat doet, dat is aan jou.

E-mailmarketing betekent dus niet dat je voortdurend producten of diensten moet pitchen met een mentaliteit om te nemen. Het tegenovergestelde is namelijk waar: je trouwe volgers moeten gefascineerd raken door jouw content en uitkijken naar de inspirerende nieuwsbrief.

Social Media Marketing

Ruim 70% van jouw potentiële klanten bevindt zich op social media. Met andere woorden: een social media strategie is een onmisbaar onderdeel voor autobedrijven die online resultaten willen boeken. Creëer daarom met regelmaat waardevolle content op platforms als Facebook, Linkedin, Instagram en Pinterest. Een loyale aanhang is dan slechts een kwestie van tijd!

Targeting & Retargeting

Target en re-target je doelgroep gebaseerd op hun interesses, prioriteiten en verlangens. Deze informatie kan je achterhalen door je huidige klanten te interviewen. Retargeting is bovendien een voordelige vorm van promotie, want de kosten ervan zijn lager dan van gewone targeting.

Mobielvriendelijke website

Maar liefst 97% van de internetgebruikers surft via een Android of iOs device op het web. Maak je website daarom altijd gebruiksvriendelijk voor mobiel, tablet én laptop. Tal van autobedrijven in Nederland loopt nog achter op dit gebied, dus zorg ervoor dat jij daar niet bijhoort. Sterker nog: doe er je voordeel mee!